המדריך לבטיחות בצביעה

צביעה בעזרת אקדחי ריסוס נפוצה מאוד בתעשיית כלי הרכב, כלי הטיס, המתכות והבנייה. האקדח ממיר את הצבע הנוזלי לאדים, שמותזים לכיוון משטח הצביעה והופכים לחומר ציפוי אטום. כאשר צובעים משטחים גדולים, חשוב מאוד להקפיד על כמה כללי ברזל, שיבטיחו עבודה איכותית, אפקטיבית ובטוחה.

הכנת שטח הצביעה

לפני שניגשים לפעולת הצביעה חשוב לזכור שאם לא בוצע בשטח ניטור סביבתי לבדיקת רמת החשיפה של העובדים לגורמים מזיקים, או שבעקבות הניטור הסביבתי התגלו ערכי חשיפה גבוהים מהמותר, העובדים החשופים יחויבו לעבור בדיקות רפואיות וניטור ביולוגי בהתאם לתקנות הבטיחות בעבודה.

יש להקצות לצביעה שטח עבודה יבש, נקי ומאוורר, שלא יגרום להצטברות אדים ויהיה מרוחק ממקורות שעלולים לגרום להצתה. אם ישנן שאריות צבע על המשטח המיועד לצביעה, יש צורך להסיר אותן באמצעות מסיר צבע ולטפל בשאר הפגמים כמו חורים וסדקים שחשוב למלא לפני שניגשים למלאכת הצביעה.

לפני תחילת העבודה יש להצטייד בכל הציוד הדרוש, כך שהכל יהיה מוכן ונגיש ולא תצטרכו להפסיק את העבודה באמצע. יש להחליט באיזה גוון מעוניינים לצבוע, מהו סוג הצבע שבו תרצו להשתמש ובאיזה אקדח צבע. זה הזמן להצטייד גם במוצרים לצבעים כמו בלו טייפ לסימון, ראשים לאקדח, ספוגי ליטוש, מדללים, ציוד מיגון אישי וסולם.

צביעת משטחים גדולים עלולה להיות מלוכלכת ואפילו מסוכנת ולכן הצבעי צריך ללבוש בגדים ארוכים, כפפות ומשקפי מגן, המגינים עליו מפני אדים, שריטות וקרינת UV, או לחלופין מסכת חצי פנים, או מסכת פנים מלאה שמאפשרות שדה ראייה רחב ומספקות נוחות מירבית לעבודה רצופה על ידי חלל נשימה נפרד, המונע הצטברות של אדים וחום.

טיפול בשטח העבודה לאחר הצביעה

לאחר הצביעה יש לוודא שהיא בוצעה בהצלחה, באופן מלא ובאיכות הטובה ביותר, ללא צורך בתיקונים. כמו כן, צריך להשאיר את סביבת העבודה נקייה ויבשה. את החלקים הצבועים יש לייבש במקום מאוורר או בתנורים ייעודיים, ואת הציוד הכבד יש לפנות באמצעות ציוד הרמה ואפילו עגורנים במקרה הצורך. את הרצפה יש לשטוף היטב כדי להשאיר עמדת עבודה נקייה לצביעה הבאה.

גם את אקדח הריסוס ושאר ציוד הצביעה יש לנקות היטב משאריות הצבע. אם השתמשתם בצבעים על בסיס מים, תנקו את הציוד באמצעות איזופרופאנול ומים ואם השתמשתם בצבעים על בסיס אל-מימי, תשתמשו בממסים אורגניים.

ככל שתקפידו יותר על כללי הבטיחות החשובים האלה, כך העבודה תהיה מהירה יותר, יעילה יותר ובטוחה הרבה יותר.

המוצר התווסף בהצלחה להזמנה

*שים לב: הגדלת הכמויות עשוייה להוזיל מחיר ליחידה.

ההזמנה אינה מחייבת עד אישורה,

נציגנו יחזרו אלייך בהקרדם לאחר שליחת ההזמנה.