סוגי סרטי בידוד והשימושים שלהם

כניסה לסרטים חשמליים

כניסה לסרטי בידוד בצבעים האיכותיים בעולם

כניסה לסרט בידוד מתגפר 2228

כניסה לסרטים חשמלאים

השימוש האינטנסיבי שנעשה כיום בסרטי בידוד, עלול להוביל אותנו לחשוב שסרטי הבידוד היו כאן מאז ומעולם. למרות זאת, מתברר כי מדובר בהמצאה צעירה יחסית, שכן סרטי הבידוד הראשונים באו לעולם רק בשנות ה-30 של המאה הקודמת. למרות שהמונח "סרט בידוד" שגור בפי כול, עדיין חלק ניכר מהציבור הישראלי נוהג לקרוא לסרטי הבידוד בשמם הגרמני: "איזולירבנד" (Isolierband). תופעה זו של שימוש במילים גרמניות נפוצה בתחום הבנייה והשיפוצים ועדות לכל ניתן למצוא למשל במילים כמו לייסט, טפט, שפריץ, שפכטל, גומי, שאלטר ועוד.

 

קווים לדמותו של סרט הבידוד

באופן עקרוני סרט הבידוד נועד לבודד חוטי חשמל או חומרים שונים המוליכים חשמל. ניתן לייצר סרטי בידוד מסוגים שונים של פלסטיק, אך כיום חומר הגלם הנפוץ ביותר בתעשיית סרטי הבידוד הוא ויניל. הסיבה בגינה הוויניל נפוץ במיוחד בימינו, טמונה בעובדה מדובר בחומר גלם המאפשר לייצר סרטי בידוד גמישים במיוחד. יחד עם זאת, הואיל והחומר לא עמיד בטמפרטורות גבוהות, במקרים מסוימים נעשה שימוש בחומרים אחרים כמו אריג פיברגלאס למשל, שיכול לעמוד גם בטמפרטורה של 180 מעלות צלזיוס ואף יותר.

3m-scotch tape-35

הרבה מעבר לבידוד

כפי שציינו, סרטי הבידוד נועדו בראש ובראשונה לספק בידוד חשמלי, אך למעשה השימוש בסרטי הבידוד רחב הרבה יותר. כך לדוגמה את סרטי הבידוד ניתן לקרוע בקלות רבה ובנוסף אפשר לכתוב עליהם ולכן במקרים רבים הם משמשים דווקא לסימון. כיוון שסרטי הבידוד עמידים בפני מים, נהוג גם כן להשתמש בהם במסגרת טיפול בנזילות ובנוסף הם משמשים לסוגים שונים של תיקונים ביתיים אחרים.

ישנם סרטי בידוד הנחשבים לעמידים במיוחד בפני קריעה וחבלות מכניות בזכות תוספת של סיבי בד השזורים בחומר הפלסטי (הכוונה היא לאיזולירבנד חבלה או Duct Tape) וכן ישנם סרטי בידוד המיועדים לשימושים ספציפיים כמו סרטי בידוד אנטי סטטיים, שנעשה בהם שימוש במקרים שבהם יש להגן על חומרים או רכיבים אלקטרוניים הרגישים לחשמל סטטי. כמו כן לא אחת נעשה שימוש בסרטי בידוד לצורך הידוק של חיבורים רופפים או לצורך חיבור של עצמים שונים. מנהג זה נפוץ מאוד בקרב חיילי צה"ל, הנוהגים להשתמש בסרטי בידוד לצורך שפצורים שונים של הציוד הצה"לי.

 

בחירה חכמה של סרטי בידוד

מפני שכיום ישנו מגוון רחב בצורה בלתי רגילה של סרטי בידוד מסוגים שונים, ניתן בקלות לבחור בסרט בידוד שפשוט לא מתאים למשימה שלשמה הוא נרכש. כדי להתרשם מהמבחר המסנוור המוצע כיום לקהל הישראלי, אתם מוזמנים להיכנס לקטלוג המוצרים של חברת "ליוגב" ועל מנת להימנע מטעויות ומרכישות לא מוצלחות, אתם מוזמנים ליצור קשר עם אנשי המקצוע של החברה, שישמחו לייעץ לכם בנוגע לסרטי הבידוד המתאימים ביותר עבורכם.

מעבר לסרטים חשמליים

 

המוצר התווסף בהצלחה להזמנה

*שים לב: הגדלת הכמויות עשוייה להוזיל מחיר ליחידה.

ההזמנה אינה מחייבת עד אישורה,

נציגנו יחזרו אלייך בהקרדם לאחר שליחת ההזמנה.