מתי להשתמש בדבק עץ ומתי בדבק בנייה?

דבק עץ ודבק בנייה הם שני דברים שונים המורכבים מנוסחאות שונות לגמרי, למרות שהם עשויים לעיתים לשמש את אותן מטרות. לשניהם יש יתרונות וחסרונות בהתאם ליישום שלהם. במאמר זה נסקור את הביצועים של שני סוגי הדבק בסיטואציות שונות, נסביר באיזה דבק מומלץ להשתמש בכל סיטואציה ונפרט את החוזקות והחולשות של כל אחד מהם

בעבודה על עץ חשוף, השתמשו בדבק עץ

אם אתם עובדים עם עץ חשוף, השתמשו בדבק עץ. דבק בנייה הוא עבה מדי ולא חודר מספיק טוב כמו דבק עץ. החיבורים של דבק העץ הם לרוב חזקים יותר מהעץ עצמו וכאשר משתמשים בו באופן הנכון ונותנים לו להתייבש הוא אמור להחזיק מצוין. דבק הבנייה אינו מתייבש טוב כמו דבק עץ ולכן החלקים עלולים להיפרד תחת לחץ. מומלץ להשתמש בדבק עץ בארונות, בהדבקה של שתי חתיכות עץ זו לזו או בכל פרויקט שבו יש עץ חשוף. דבק הבניייה אינו מתאים עבור רוב יישומי העץ.

מתי כדאי להשתמש בדבק בנייה?

השתמשו בדבק בנייה על חלקים גדולים יותר של עץ, ציפוי, נייר, פלסטיק, קיר גבס, בלוק או על כל עץ וקיר גבס צבועים. במקרים מסוימים, כמו בעיטור פרוייקטים שכבר הסתיימו, דבק הבנייה יכול להחליף את דבק העץ בגלל יכולתו להדביק משטחים חלקלקים. לדוגמה, אם אין דרך להדק חתיכת יציקה לשטח קטן, ניתן להשתמש בדבק בנייה, כי הוא דביק דיו כדי להחזיק מעמד. מקומות מתאימים אחרים לדבק בנייה הם מקומות לחים, כמו בהדבקת קורות לרצפה. דבק עץ גם יכול לעבוד במקרים כאלה, אבל עדיף להשתמש בדבק בנייה בגלל ההתנגדות שלו למים.

המלך של דבקי העץ – דבק שרף

דבק עץ מזוהה לפי הטקסטורה החלבית שלו. הוא יכול להיות לבן או צהוב והוא מגיע בבקבוק. סוג אחר של דבק עץ, המכונה דבק שרף, מגיע בצורת אבקה והוא ה"מלך" של דבקי העץ. ערבבו אותו עם מים ותקבלו דבק שמתייבש קשה כמו זכוכית. הוא מגיע בצבעים כדי שיוכל לחקות גרגר עץ למילוי סדקים או רווחים. דבק אבקת שרף מתייבש עקב תגובה כימית ונשאר זמן ממושך יותר מאשר דבק עץ לבן או צהוב. אם יש לכם פרויקט גדול שדורש הדבקה של חתיכות עץ רבות זו לזו, השתמשו בדבק שרף. זה יעניק לכם את הזמן הנוסף שנחוץ להידוק שדורש לפחות ארבע שעות לייבוש. דבק לבן או צהוב מתייבש בתוך דקות, עם לפחות שעת הדבקה אחת.

לסיכום, דבק בנייה מתאים כמעט לכל חומר. כשממלאים פערים גדולים, רוב דבקי הבנייה נשארים גמישים מעט. השתמשו בו בכל מקום שבו לעץ יש נטייה להתגמש, להתרחב או להצטמצם. דבק עץ דורש משטח מגע הדוק כדי לעבוד כראוי. אם שני המשטחים הם קצת לא סדירים, דבק העץ לא יעבור כראוי. דבק בנייה, עם עקביות עבה יותר, ממלא רווחים בין משטחים תוך שמירה על אחיזה.  הוא מתייבש לאט יותר ומאפשר זמן לתוך ולשים חתיכות גדולות לפני הייבוש.

 

המוצר התווסף בהצלחה להזמנה

*שים לב: הגדלת הכמויות עשוייה להוזיל מחיר ליחידה.

ההזמנה אינה מחייבת עד אישורה,

נציגנו יחזרו אלייך בהקרדם לאחר שליחת ההזמנה.